סמוטריץ' על האחדות ההיסטורית: "זה אולי חלק מהשיעור שהקב"ה מעביר אותנו"

    אסתי פלד No Comments on סמוטריץ' על האחדות ההיסטורית: "זה אולי חלק מהשיעור שהקב"ה מעביר אותנו"

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתייחס למעמד האחדות ההיסטורי בין כלל רבני ישראל נגד הרפורמות המסוכנות של הממשלה. סמוטריץ' סיפר על המאבק במתווה בגיור בקרב הציונות הדתית והסביר את השינוי האדיר בדרכם של חברי ימינה, "הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מהעולם"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס לכנס האחדות ההיסטורי בין כל המגזרים לראשונה מקום המדינה נגד הרפורמות המסוכנות של הממשלה, "זה לבושתינו לחכות לטבעת כדי ללכת ולכנוס את כל היהודים. זה אולי חלק מהשיעור שהקב"ה מעביר אותנו בממשלה הזאת נוגע גם בנקודה הזאת, זה בסדר שיש הבדלי השקפות אבל אנחנו לומדים את אותה תורה מאותו מורה, אותם שאיפות".

    סמוטריץ' הוסיף, "הלוואי וניקח את האחדות הזו ולהתכנס סביב מחנה משותף רחב. זה יכול להיות תהליך תיקון גדול לעם ישראל".

    "אני חושב שטוב יעשה מתן כהנא שהוא יבין שהוא נכנס לדרך ללא מוצא, סתירת זקנים בניין ובניין צעירים סתירה. הוא רואה שרוב מניין ובניין של חכמי ישראל מתנגד נחרצות למתווה שלו הם קוראים לו לעצור. זה הרס מערך הגיור, ולכוף את עולם התורה דרך חוק. זה בוודאי שהרבנים לא יוכלו להסכים לזה. פסיקה הלכתית נעשית בבית המדרש ולא במקום אחר".

    ח"כ סמוטריץ' התייחס למאבק בגיור בציונות הדתית, "הרוב המוחלט הרי הרב דרוקמן השתתף במועצת הרבנות הראשית וחתם על קריאה נגד חוק שלא על דעת הרבנות הראשית. אני הוצאתי חוברת שלמה נגד המתווה של הגיור. זה שיש מיעוט קטן שמסכים איתו, זה כמו לומר שיש רופאים שמתנגדים לחיסונים ונלך איתם. לכן כאן יש רוב מוחלט נגד המתווה, והוא לא יכול לכוף את דעת המיעוט שלו על הרוב ועוד שהוא מסתמך על ליברמן".



    0 תגובות